کاربران گرامی ،محتوای این فایل شامل کامل ترین خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه دکتر اعرابی و پارسائیان می باشد که با فرمت pdf شامل نکات مهم درس با کیفیت بسیار عالی تهیه و تنظیم گردیده است.

بخشی از متن خلاصه کتاب مبانی رفتار سازمانی رابینز :

رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرش‌های افرادی که سازمان را تشکیل می‌دهند.

بخش ۱٫ استفاده از مطالعه یا بررسی منظم بجای قضاوت شهودی

بخش ۲٫ بررسی منظم عملیات و نگرش‌ها

بخش ۳٫ واژه سازمان، رفتار سازمانی رفتار فرد و یا گروه را در رابطه با کار بررسی می‌کند.

نقش رشته‌های علمی:

روان‌شناسی: در پی علت و آگاهی در تغییر رفتار فردی است. روان‌شناسی صنعتی

جامعه‌شناسی: سیستم اجتماعی که فرد در آن نقش ایفا می‌کند مورد توجه قرار می‌دهد. گروه، ارتباطات، تئوری سازمانی

روان‌شناسی اجتماعی: در رشته روان‌شناسی و جامعه‌شناسی درهم آمیخته می‌شوند، ارتباطات، تصمیم‌گیری‌های گروهی

مردم‌شناسی: مطالعه در مورد فرهنگ و ارزش‌ها، فرهنگ سازمانی

علوم ی: مطالعه رفتار فرد در یک محیط ی

هدف‌های رفتار سازمانی

بطور کلی با بهبود و توسعه مهارت‌های انسانی سروکار دارد. اما هدف از بهبود سازمانی کمک به توجیه، پیش‌بینی و کنترل رفتار انسانی است.

توجیه: درصد درک هدف و علت یابی رفتار فرد است تا موانع را بردارد.

پیش‌بینی: نتیجه و واکنش نسبت به یک اقدام خاص چه خواهد بود، واکنش‌ها و مقاومت‌ها را نسبت به تغییر پیش‌بینی کند.

بهبود کیفیت و بازدهی:

کاربرد مدیریت کیفیت جامع در رفتار سازمانی مورد توجه است. چرا که کارمند یا کارگر در تصمیم‌گیری‌ها و انجام امور تشویق می‌شوند. هدف این است که بگویم در زمان کنونی مدیران برای موفقیت باید بهبود کیفیت و بازدهی را درک کنند و در این راه از دیدگاه کارکنان و اعضای سازمان نباید غافل باشند.

مدیریت کیفیت جامع:

  1. توجه زیاد به مشتری: کارکنان را هم شامل می‌شود.
  2. توجه به بهبود مستمر
  3. بهبود کیفیت همه کارهایی که سازمان انجام می‌دهد: تنها محصول نهایی نیست
  4. سنجش یا اندازه‌گیری‌های دقیق
  5. تفویض اختیار


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها